Technologia

Jaki powinien być system informatyczny do faktoringu?

• Zakładki: 36


Faktoring staje się coraz ważniejszą usługą w sektorze finansowym. Jest on korzystny dla przedsiębiorców, jak i opłacalny dla banków i innych instytucji. Rosnąca konkurencja wymaga zatem stosowania coraz lepszych narzędzi, które optymalizują pracę wszystkich specjalistów i pozwalają automatyzować znaczną część obsługiwanych przez nich procesów. Jaki powinien być system informatyczny do faktoringu, by firma faktoringowa mogła konkurować z największymi bankami?

Kompleksowy system informatyczny do faktoringu

System do faktoringu powinien być kompleksowy, wspierający wszystkie procesy biznesowe. Już na etapie wprowadzania klienta w oferowane usługi, system powinien wspierać działania marketingowe. Efektywny onboarding przekłada się nie tylko na lepsze wyniki sprzedażowe, ale także na udaną współpracę już po podpisaniu umowy. System do faktoringu powinien także automatyzować proces weryfikacji klienta, scoring oraz zarządzanie ryzykiem w firmie faktoringowej. Ocena zdolności kredytowej klienta, ocena sytuacji finansowej kontrahenta faktoranta, wyznaczanie optymalnych limitów powinny odbywać się w jak najkrótszym czasie – przedsiębiorcy, którzy czekają zbyt długo na ofertę od firmy faktoringowej z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z usługi u konkurencji.

Intuicyjna obsługa systemu informatycznego

Automatyzacja procesów i skracanie czasu ich realizacji, wsparcie działań marketingowych i sprzedaży usług marketingowych muszą iść w parze z intuicyjną obsługą. Przyjazny interfejs, pełen dostęp do potrzebnych dokumentów oraz przejrzysty panel na klienta usprawniają obsługę i przekładają się na zwiększenie satysfakcji klienta.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Rebit.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
279 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *